راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

بیش از ۴۴۶ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کردند

  • کد خبر: ۲۱۸۷۱۷
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
بیش از ۴۴۶ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کردند
جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال ۴۴۶ هزار و ۲۹۶ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه داشتند و از خدمات ازائه شده در حوزه بهداشت بهره‌مند شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر جویا اظهار کرد: در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال و در حوزه نظارت‌ها ۳۲ هزار و ۴۱۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی انجام شد که نتیجه آن منجر به انجام ۵۳۹۱ اقدام قانونی شامل ۵۱۷۴ اخطار، ۶۲۹ مورد معرفی به مرجع قضایی و ۸۲ مورد پلمب شد.

وی تصریح کرد: در حوزه اماکن عمومی ۱۰۵۰۸ بازدید صورت پذیرفت که در ۱۵۰۵ مورد آن اقدام قانونی صورت پذیرفت و در این حوزه نیز ۱۴۰۲ اخطار صادره، ۱۳۶ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۱۵ مورد پلمب داشتیم.

جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در حوزه نظارت بر مراکز اقامتی هم ۱۲۴۳ بازدید داشتیم که نتیجه آن منجر به ۱۱۵ اقدام شامل ۱۰۴ اخطار، معرفی ۱۱ فرد خاطی به مرجع قضائی و ۵ پلمب شده است.

دکتر جویا با بیان اینکه در واحد‌های صنفی و کارگاه تولیدی ۳۵۲۰ بازدید و ۱۲۲۶ اقدام قانونی داشتیم که شامل صدور ۸۹۴ اخطار، معرفی فرد خاطی به مرجع قضایی و ۱۳ مورد پلمب بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۷۲ بازدید هم از پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری داشتیم که در ۱۴ مورد آن منجر به اقدام قانونی شده و تمامی این موارد صدور اخطار بود.

وی تأکید کرد: در حوزه بیماری‌ها ۹۷۸ مورد نمونه گیری داشتیم و ۱۱۸۴ مورد نیز بیماری سندرومیک شناسایی شد؛ همچنین ۱۰۱۲ مورد حیوان گزیدگی، ۲۴۹۴ مورد واکسیناسیون هاری، شناسایی ۵ مورد طغیان در شهر خواف و مراکز بهداشت مشهد یک و ۲ بود.

جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در بازه ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۴ فروردین ماه امسال ۳۰ هزار و ۱۴۸ مادر باردار تحت مراقبت قرار گرفتند و در ۶۹۷۸ مورد هم مراقبت پس از زایمان بود؛ همچنین تعداد کودکان مراقبت شده زیر ۵ سال هم ۴۴ هزار و ۲۴۹ نفر بوده است.

دکتر جویا گفت: در حوزه آموزش‌های حین ازدواج ۱۳۰۳ زوج (۲۶۰۶ نفر) در کلاس‌های پیش از ازدواج که در مرکز بهداشت شماره ۲ برگزار شد شرکت کردند.

وی افزود: از ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۴۶ هزار و ۲۹۶ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه داشتند و از خدمات ازائه شده در حوزه بهداشت بهره‌مند شدند، ضمن اینکه در همین بازه زمانی ۲۲ هزار و ۱۶۰ مهمان نیز به این مراکز مراجعه نمودند.

جانشین ستاد سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: در حوزه مراقبت‌های مرزی در روز گذشته ۴۱۷۳ ورودی داشتیم و در فاصله دیروز تا امروز ۴۱۱۴ مورد مراقبت سندرومیک انجام شد و ۸ مورد نمونه گیری انجام شد؛ همچنین تعداد ۱۸۲ دُز واکسن پولیو تزریق شد و میزان خروجی‌ها در طول ۲۴ ساعت اخیر هم ۳۵۱۵ نفر بود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->